A játék elején ajánlott egy erős/stabil gazdasági alapot a falunak megteremteni. Ehhez a 18 nyersanyag-lelőhelyet ajánlott legalább 1. szintre fejleszteni (határföldek). Itt négy típusú lelőhely létezik: favágó, agyagbánya, vasércbánya és búzafarm. Ha rákattintunk az egyikre, akkor további adatokat és lehetőségeket kapunk.
A további játékmenetben már az épületek is nagy szerepet kapnak, amelyeket a faluközpontban tudsz építeni. Hogy egy új épületet építs, egy zöld (beépítetlen) területre kell kattintanod. Akkor megjelenik egy lista a pillanatnyilag építhető épületekről.
Több épületet csak akkor lehet megépíteni, ha teljesül(nek) az építési feltételek.
Főépület
A főépületben élnek a falu építőmesterei. Minél magasabb szintü a főépület, annál gyorsabban épülnek fel az épületek ill. nyersanyag termelő területek.
Népességtípus előny: Római: egyszerre tud nyersanyag-lelőhelyet ki- és épületet felépíteni.
Ár és Építési idő 1. szintnél: 70 | 40 | 60 | 20 | 2 | 0:33:20
Feltételek: nincs
Raktár
A nyersanyagraktárban kizárólag fa, agyag és vas raktározható. Az épület továbbfejlesztésével, növekszik annak kapacitása. Akkor lehet újabb raktárépületet építeni, ha a már meglévő elérte a 20. szintet.
Ár és Építési idő 1. szintnél: 130 | 160 | 90 | 40 | 1 | 0:33:20
Feltételek: Főépület Szint 1
Magtár
A magtárban kizárólag a búza raktározható. Az épület továbbfejlesztésével, növekszik annak kapacitása. Akkor lehet újabb magtárat építeni, ha a már meglévő elérte a 20. szintet.
Ár és Építési idő 1. szintnél: 80 | 100 | 70 | 20 | 1 | 0:26:40
Feltételek: Főépület Szint 1
Rejtekhely
Támadás esetén a falu lakossága automatikusan elrejti a nyersanyagok egy részét a búvóhelyre. 1. szinten ez azt jelenti, hogy mindegyik nyersanyagból 100 egységnyi rejtve marad a fosztogató csapatok elöl. 10. szint felett, újabb búvóhely építésére van lehetőség.
Népességtípus előny: Gall: A búvóhely dupla olyan nagy Germán: az ellenfél búvóhelye csak 66%-ban számít
Ár és Építési idő 1. szintnél: 40 | 50 | 30 | 10 | 0 | 0:12:30
Feltételek: nincs
Követség
Egy klánba való belépéshez szükséged van követségre. Ha a követséged szintje eléri a 3. lépcsőt, akkor alapíthatsz te is egy klánt. Minden szinttel növekszik a klánba felvehető tagok száma hárommal.
Ár és Építési idő 1. szintnél: 180 | 130 | 150 | 80 | 3 | 0:33:20
Feltételek: Főépület Szint 1
Gyülekezőtér
A gyülekezőhelyen csapataidnak adhatsz ki parancsokat, valamint láthatod a feléd tartó csapatokat és azt hogy honnét indultak. Csak a falu középpontjától jobbra található "gyülekezőhely építési terület"-en építhető fel. Minél magasabb szintű, annál több célpont áll katapult támadás esetén rendelkezésre
Ár és Építési idő 1. szintnél: 110 | 160 | 90 | 70 | 1 | 0:33:20
Feltételek: nincs
Piac
A piacon küldhetsz el nyersanyagot és kereskedhetsz a többi játékossal. Minden egyes épületszinten, növekszik egyel a kereskedőid száma, akik egy megadott mennyiségű nyersanyag szállítására képesek.
Népességtípus előny: Római: A kereskedő 500 egységnyi nyersanyagot képes szállítani. Sebesség: 16 Mező/óra. Germán: A kereskedő 1000 egységnyi nyersanyagot tud szállítani. Sebesség: 12 Mező/óra. Gall: A kereskedő 750 egységnyi nyersanyagot tud szállítani. Sebesség:24 Mező/óra.
Ár és Építési idő 1. szintnél: 80 | 70 | 120 | 70 | 4 | 0:30:00
Feltételek: Főépület Szint 3, Raktár Szint 1, Magtár Szint 1
Kaszárnya
A kaszárnyában gyalogos katonák képezhetőek ki. Minél magasabb szintű az épület, annál gyorsabban megy a kiképzés.
Ár és Építési idő 1. szintnél: 210 | 140 | 260 | 120 | 4 | 0:33:20
Feltételek: Gyülekezőtér Szint 1, Főépület Szint 3
Istálló
Az istállóban lovas egységek képzése folyik. Minél magasabb szintű az épület, annál gyorsabban megy a kiképzés.
Ár és Építési idő 1. szintnél: 260 | 140 | 220 | 100 | 5 | 0:36:40
Feltételek: Fegyverkovács Szint 3, Akadémia Szint 5
Műhely
A műhelyben Faltörők, katapultok gyártása lehetséges. Minél magasabb szintű az épület, annál gyorsabban megy a gyártás.
Ár és Építési idő 1. szintnél: 460 | 510 | 600 | 320 | 3 | 0:50:00
Feltételek: Akadémia Szint 10, Főépület Szint 5
Akadémia
Az akadémia új katonai csapatok kifejlesztéséért felelős.
Ár és Építési idő 1. szintnél: 220 | 160 | 90 | 40 | 4 | 0:33:20
Feltételek: Kaszárnya Szint 3, Főépület Szint 3
Fegyverkovács
A fegyverkovács az egységek támadóerejét tudja növelni.
Ár és Építési idő 1. szintnél: 170 | 200 | 380 | 130 | 4 | 0:33:20
Feltételek: Főépület Szint 3, Akadémia Szint 3
Páncélkovács
A páncélkovács az egységek védelmét tudja növelni, minél magasabb szintű az épület, annál erősebb páncélzatot lehet kifejleszteni.
Ár és Építési idő 1. szintnél: 130 | 210 | 410 | 130 | 4 | 0:33:20
Feltételek: Főépület Szint 3, Akadémia Szint 1
Palota
Palotát csak egyetlen faluban lehet építeni, aztán az, automatikusan fővárossá válik és bizonyos védettséget élvez. Ha a játékosnak kevesebb mint négy faluja van, akkor a főváros nem foglalható el.
A 10., 15. és 20. szinteken, lehetséges 3 telepes vagy egy városvezető (szenátor, törzsi vezető, főnök) képzése.
Ár és Építési idő 1. szintnél: 550 | 800 | 750 | 250 | 1 | 1:23:20
Feltételek: Követség Szint 1, Főépület Szint 5, Rezidencia
Rezidencia
A rezidencia egy kis palota, ahol a király lakik, amikor látogatóba érkezik. Ameddíg egy rezidencia vagy palota van a faluban, addig a falu elfoglalása nem lehetséges, először katapultokkal le kell rombolni ezeket az épületeket.
A 10. és 20. szinteken, lehetséges 3 telepes vagy egy városvezető (szenátor, törzsi vezető, főnök) képzése.
Ár és Építési idő 1. szintnél: 580 | 460 | 350 | 180 | 1 | 0:33:20
Feltételek: Főépület Szint 5, Palota
Kereskedelmi központ
A kereskedelmi központban az árut mozgató kocsikat lehet továbbfejleszteni, erősebb lovakkal ellátni. Minél magasabb szintű az épület, annál több nyersanyagot képesek a kereskedőid egyszerre szállítani.
Minden szintlépéskor a kereskedők kapacitása 10%-al növekszik, 20. szinten tehát a háromszorosát tudja elvinni, mint normál esetben.
Ár és Építési idő 1. szintnél: 1400 | 1330 | 1200 | 400 | 3 | 0:50:00
Feltételek: Piac Szint 20, Istálló Szint 10
Gyakorlótér
A gyakorlótéren tudnak edzeni egységeid, javítva a kondiciójukat és ezzel gyorsabban jutnak el nagyobb távolságokra.
Ár és Építési idő 1. szintnél: 1750 | 2250 | 1530 | 240 | 1 | 0:58:20
Feltételek: Gyülekezőtér Szint 15
Az épületek egymáshoz való viszonyát (x építéséhez meg kell előbb építeni y-t) fa struktúrában ábrázolva Linkeknél található. |